onsdag 23 januari 2008

Det mest avskyvärda brottet?

Jag blev riktigt upprörd när jag läste denna artikel: http://motalatidning.se/nyheter/artikel.asp?id=61083

Den handlar om hur två män, 25 och 34 år gamla, under pistolhot tvingade två flickor in i en bil där de sedan våldtog flickorna. Flickorna var 12 och 14 år gamla. Hur sjuk i huvudet kan man egentligen vara? Våldta barn under pistolhot?
Männen är från Armenien och åklagaren yrkar på utvisning. Fattas bara annat. De har begått ett av de mest avskyvärda brott jag läst om på väldigt länge. De har förstört livet för två flickor och deras familjer. De har grovt utnyttjat Sveriges gästfrihet.

Man kan argumentera för att männen kanske har blivit traumatiserade av en hård uppväxt, förföljelse osv. För min del ligger min sympati helt hos de drabbade flickorna. Se mitt nästa inlägg om ökningen av brottsligheten i Sverige.

Inga kommentarer: